tisdag 3 juli 2012

Varför får vi olika bemötanden?

Nu har det hänt, ännu en gång!!! Många klienter berättar om skillnader i bemötande när Personliga ombuden finns med i ett möte med t.ex. en myndighet. Det är inte ovanligt vi får höra dessa ord från våra klienter:
- Men du, så här bra går det aldrig när jag är ensam med henne/honom! Du skulle bara höra hur hon/han pratar med mig när vi är själva! Usch så jobbigt!
Jag måste bara hålla med våra klienter och vad de i bland känner och upplever i sina kontakter med myndigheter. Tyvärr!
Och ibland måste jag själv hävda min position i kontakten med andra myndigheter. Men bara så att de ska fatta allvaret i budskapet och "öppna sina sinnen".
Jag funderar mellan varven på hur detta problem skall kunna förändras?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg