fredag 6 juli 2012

Plötsligt är det varmt i Piteå!

Mellan mina hembesök i dag så kan jag inte undgå att märka att det är varmt och skönt väder här i Piteå.
Och det är mycket folk överallt.
Knappt har den stora fotbollsturneringen Piteå Summer Games avslutats så var det dax för "Paltens dag" i Piteå. I går serverade köpmännen gratis palt åt alla turister och besökare. Jag såg mest pensionerade pitebor i alla paltköer!
Och idag startar en fartfylld Piteå-helg med Dragracing tävlingar.
Och sedan kommer Piteå Dansar & Ler. Och sedan kommer Stora Nolia mässan hit... WOW!!!

Piteå är verkligen en mycket fin sommarstad som bjuder på det mesta. Men inte för alla.
I dag träffade jag en klient som tycker att sommaren är stökig.
- Jag längtar till vintern, sade hon sakta. Då blir det vintermarknad i Öjebyn och den brukar jag besöka.

Vi har alla våra speciella intressen och glädjeämnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg