fredag 13 juli 2012

Draghjälp

Tänk! Plötsligt uppmärksammades det problem jag jobbar med av andra. Då var det inte bara min inbillning. Jag har ju ganska rätt i det jag tycker och upplever av "Sommarsemesterbiverkningar".
Jag skrev tidigare i denna blogg om olika problem som uppstår när det är semestertider. Problem för människor med psykiska problem men också problem för många "normalstörda".
Piteå Tidningen (PT) kontaktade mig om detta i samband med ett reportage de gjort om långa behandlingsuppehåll för människor med ätstörningsproblem.
Resultatet blev nu ännu ett reportage. Nu med fokus på hur människor med olika psykiska problem och
hur PO-verksamheten ser på detta! Kanonbra initiativ av PT!!!
Här kan man läsa PT´s reportage:
http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/artikel.aspx?ArticleId=7025398

Uppmärksamheten på detta problem har nu blivit ganska stor och det är bra tycker jag.
Jag har nu träffat många människor som velat prata mera om detta problem. Många har också ringt mig om samma sak. Gemensamt är att alla som på olika sätt "tyckt till" om detta problem är att de tycker det är bra att det uppmärksammats. Dessutom har de berättat om många fler exempel på problem.

Nu återstår att "knyta ihop säcken" efter denna sommar och tillsammans med alla inblandade börja planera en förändring inför nästa längre semesterperiod.

Tack PT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg