onsdag 4 juli 2012

Telefonsvar: "Jag har semester..."

Det är semestertider, och det märks verkligen!
Bland mina mest vanliga arbetsuppgifter ingår samarbetet med många människor inom många myndigheter.
Och just nu kommer jag jätteofta till olika telefonsvar som förmedlar följande budskap:
- Hejsan! Du har kommit till XX, och jag har semester, och jag återkommer den...  Typ.
Och då måste jag ideligen försöka hitta olika bakvägar och kontakter för att lösa de problem jag har.
Och jag är inte den ende som "drabbats" av olika semestrar som folk har just nu.
Några, både pågående klienter och avslutade klienter, har ring mig i dag och undrat hur de ska göra nu, när de inte får tag på sin kontakt "där och där"?

Jag förundras nu över att dessa viktiga kontakter och personer inte meddelat sin frånvaro på ett bättre sätt. Att de inte planerat sin frånvaro genom att:
- Först och främst gjort stjärnklart under vilka datum de ska vara borta!
- Planera vem/vilka de kan kontakta under denna tid! Med telefonnummer!

Inom PO-verksamheten här i Piteå planerar vi alla ledigheter tillsammans med våra klienter.
Dessutom har alla ombud oftast träffat alla klienter så de vet vem man är!
Och att de kan kontakta det ombud som jobbar... ja det funkar bra!
Det vet jag nu genom alla telefonsamtal och besök jag haft, bara i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg