onsdag 23 maj 2012

Utbildning idag



Idag har jag varit på utbildning/föreläsning!
Sk. ”Kompetensutveckling inom Rehabilitering”, rehabilitering för personer med psykisk sjukdom och psykisk funktionsnedsättning.
En bra dag med bl.a. Catrin Fryklund RSMH och Hulda Sandelin Attitydambassadör.
Det som kanske speciellt fastnade i mina tankar efteråt var:
- Mycket fina "egenupplevda" skildringar av återhämtningens olika faser!
- Så otroligt många olika diagnoser en människa kan få?!
- Vad betyder det att få en diagnos?
- Medicineringsförsöken som görs på människor. Så många mediciner, gissningar, dåliga uppföljningar och fruktansvärda biverkningar!!!

Men det positiva var att återigen få ta del av olika upplevelser av återhämtningens ursprung och jättegoda effekter,
samt hur viktigt ett ”gott bemötande” är!!!
Följande ord kommer jag dessutom fortsättningsvis att ta med mig i arbetet:
En god känsla att professionellt veta när man kan göra ”någonting extra” för människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg