fredag 18 maj 2012

Fredag - en "klämdag"

Tänkte först att passa på att ta en helledig dag eftersom denna dag är en klämdag, men ändrade mig och sitter nu på jobbet. Telefonerna är tysta. Det är tomt på min arbetsplats. Alla verkar ha tagit ledigt.
En mycket bra dag att "städa upp" allting som bara lagts åt sidan.
Exempel på en sådan städplats är e-mailen! Ojojoj, det finns 100-tals osorterade mail i inkorgen!
Sen så väntar en stor hög med papper av olika slag som jag bara lagt åt sidan. Ett monument över saker som inte hunnits med i PO-vardagens skiftande arbetsuppgifter.

Regnet öser ner medan jag trivs ganska bra med en kopp kaffe och känslan av att äntligen kunna ägna mig åt denna nödvändiga städning i lugn o ro utan dåligt samvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg