tisdag 22 maj 2012

"Jag har pollen!"

Även ett PO kan vara sjuk, eller krasslig, eller lite hindrad...
Jag är precis så idag.
Och jag berättar det kanske lite väl gärna och lite väl högljutt för min omgivning.
- Det känns som om jag är förkyld på nåt konstigt vis! sade jag nu på morgonen.
- Vi känner igen det! svarade mina arbetskamrater.
- I fjol sa du att du hade pollen! fortsatte de.
Då kom jag plötsligt ihåg allt. Mina symtom, min bräcklighet. Mina manliga febertoppar på ca 37,5.
"Jag har pollen" och jag känner mig som jättestor lurvig dammig humla som bara irrar och söker en blomma att få para av mig med.

Jag ska berätta detta för mina klienter idag. De brukar vara bäst på att förstå mig.

1 kommentar:

  1. Den pollen som Piteå stad levererade 22 maj är den tuffaste på länge. Kriga på!
    Fortsätt det goda arbete ni personliga ombud gör, insatsen är suverän och ni gör ett bra och ofta komplicerat jobb med alla samarbetspartner. /Peter Danielsson

    SvaraRadera

Kommentera gärna min blogg