torsdag 10 maj 2012

Efter en konferens

Efter YPOS-konferensen (Yrkesföreningen Personligt Ombud Sverige) sitter jag naturligtvis med många intryck och tankar. Intensiva dagar med ett tidsprogram fyllt av skiftande innehåll, men framför allt dagar med många möten mellan olika människor. Det sk. "erfarenhetsutbytet" och det unika i att alla ombud från hela landet får träffas ger många fina effekter, och även en del andra funderingar.

Denna konferens blev också ett bra avslut på mitt styrelseuppdrag trots att känslan är litet tvetydig. Styrelsearbetet har fyllt mig med många fina upplevelser och erfarenheter, samtidigt som jag står inför många situationer på hemmaplan vilket gör att jag måste välja vad jag ska fokusera min energi på.
Efter denna konferens så blev det ännu tydligare än någonsin hur speciell ombudsrollen är. Då tänker jag mest på att den handlar om att arbetet många gånger utförs i en blandning av "Hjärta, kunskap, erfarenheter, metodik och personligt engagemang". Och för att orka att hålla oss på topp och känna det viktiga engagemang som är absolut nödvändigt för ett bra PO-jobb, så får vi absolut  inte glömma bort att sköta om oss själva!
Stort tack till Gert Ohlsson som presenterade denna otroligt viktiga aspekt under konferensens avslutande dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg