tisdag 26 juni 2012

Traditionell grillkväll väntar

I kväll händer det äntligen!

Under snart 10 års tid har jag bjudit hem två kära gamla vänner hem till mig. Vår gemenskap startade på ett behandlingshem där jag arbetade innan jag inledde min PO-karriär. Vi träffs alltid en kväll under juni månad för att under ett par timmars tid äta gott och i lugn och ro, prata om livet och skratta hejdlöst tillsammans.
Det är en kväll som vi alla längtar efter och där vi inte alls pratar om sjukdomar och diagnoser "som brukligt". Dessa grabbar har bjudit mig på fantastiska skildringar om hur vardagslivet kan te sig för människor med besvärliga psykiska problem och där jag får betraktas som "en i gänget".
Vi har genom dessa grillkvällar uppnått en gemenskap som många säkert skulle avundas oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg