måndag 11 juni 2012

PO - en vänlig "pekpinne"?

Ibland blir jag lite less på att måsta hjälpa klienterna att övertyga olika huvudmän om att klienten faktiskt har rätt till vissa insatser m.m. Jag blir absolut inte less på klienterna, utan på trögheten i systemen och faktiskt även trögheten hos vissa personer/befattningshavare.
Och det som jag upplever att jag blir less på är att man som utomstående måste berätta vilka vägar och vilken ärendegång som de måste ta... ibland inom deras egna organisationer!

För att inte bränna den sedan länge upparbetade goda samarbetsandan så bör ju PO´s samverkan ske under ganska trevliga former dessutom. Man vill ju inte framstå som kommunens värsta "gnällspik och kravmaskin".
Men ojojoj vad man får knipa käft ibland för att inte låta munnen hinna före tanken.

Vinsten är att ibland kunna få skratta tillsammans med klienterna åt detta problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg