måndag 25 juni 2012

Piteå denna vecka - ett härligt sommarkaos!


Denna vecka är lite speciell för Piteå! Piteå Summer Games, Sveriges näst största fotbollsturnering för ungdomar är i sitt startskede. Dessutom ska den välbesökta Kyrkmarknaden traditionellt också genomföras.
Man räknar med att folkmängden i Piteå ökas genom utifrån kommande besökare med ca 30000 personer under denna vecka och den kommande helgen!!!
Detta skapar också ganska angenäma trafikproblem som jag är mycket bekant med sedan tidigare. Jag måste planera bilkörningarna till mina olika besök ganska noga.

Dessutom måste jag plocka fram den sk. "PO-cykeln" när det gäller alla besök i centrala Piteå.

Nu ska jag äta lunch ute med en av mina klienter. Vi lade lunchen redan idag eftersom det säkert blir "knökfullt" på alla restauranger under senare delen av denna vecka.
Piteå är verkligen en fantastisk sommarstad med ett brett utbud av allting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg