torsdag 28 juni 2012

Olika PO-uppdrag en vanlig torsdag

Tittade just igenom vilka arbetsuppgifter jag har idag. Här är några exempel:
1- Öppenvårdspsykiatrin har ringt två gånger om olika patienter de träffat och vilka problem de har. Jag bokade direkt in två träffar med dessa patienter. Ev kommande klienter till PO?
2- Har också bokat in två hembesök till mina redan pågående klienter.
3- Håller på med hävande av ett avbetalningsavtal tillsammans med en klient.
4- Lovat påminna en klient att betala sina räkningar.
5- Bokat besök med klient som söker nedsättning av återbetalning av studielån till CSN.
6- Bokat tid med klient som vill besöka PO-kontoret för att dra ut papper från datorn.
7- Ska träffa personal vid Kupan, Röda Korset.

Ja så ser dagen ut just nu, och jag vet att det kommer in många flera problemlösningar under dagen.
Spännande, roligt och intressant. Men också många problembilder med tuffa förutsättningar att fixa vardagssituationen för människor som inte alls mår psykiskt bra.

Men just nu drar jag iväg hem till en klient som vill bli väckt och hämtad och som vill ha mig med till mötet med sin socialsekreterare.

1 kommentar:

  1. Mycket intressant där och mycket att göra! Jag tycker att det ser ut som att du behöver förstärkning ;-)

    /Johanna

    SvaraRadera

Kommentera gärna min blogg