torsdag 21 juni 2012

Midsommar - en fin helg tillsammans...

I dag arbetar jag inte riktigt hela dagen. Jag ska sluta tidigare i dag. Det stundar ju midsommar.
- Och...??? sade en av mina klienter när vi alldeles nyss pratade om detta.
När vi sedan fortsatte att prata mera ingående om denna helg så kom det som vanligt fram vad våra storhelger betyder och innebär.
Julen kan för en del upplevas som ett enda stort och jävligt jobbigt uppehåll i all planering.
Dessutom förutsätter alla större helger att man bör/ska/måste planera någonting alldeles speciellt, och att man nödvändigtvis bör/ska/måste göra detta tillsammans med många andra. Men så är det inte för alla!
Och att utbrista i ett "GLAD MIDSOMMAR ALLESAMMANS!"... ja det har jag sedan länge slutat med.

Jag säger bara:
- Vi ses på måndag!

1 kommentar:

Kommentera gärna min blogg