onsdag 13 juni 2012

Ringa - det är inte alltid lätt.

Många av våra klienter tycker att det känns jobbigt att ringa en myndighet. Det är inte bara själva ringandet som är jobbigt utan mera de val man ställs inför. Och sedan så hamnar man ofta i en telefonkö. Då måste man kanske knappa in siffror för olika val, nummer för att nås för uppringning, personnummer m.m. Ibland ska man prata in ett meddelande som dessutom kan bli fel... och ibland lägger man på och ringer om eftersom man inte hört den information som ges.
Många växlar har dessutom en form av telefonsvarare som säger: " Välkommen till XX, vem vill du prata med?" Och om man då bara hostar så säger rösten "förlåt jag uppfattade inte vad du sa", eller "det finns ingen med det namnet".
Om man äntligen lyckats lämna sitt nummer och få en tid för att bli uppringd så kan nervositeten och ångesten komma krypande under den långa väntan som följer.

Många med mig vill ha en "riktigt levande person" att kunna prata med när man ringer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg