tisdag 10 april 2012

Påsken är över

Vips! Plötsligt är påsken över och alla tre Personliga Ombuden finns på plats efter en ledig långhelg.
Och hur ser då denna arbetsdag ut?
Klienterna började tidigt att höra av sig. Via mail, telefon och SMS.
Vi kontaktar själva de klienter som vi redan vet behöver och vill detta.
Anledningarna till kontakterna är många:
- En del vill bara berätta hur helgen varit. En del har varit helt ensamma medan en del haft det mycket bra.
- Många nya PO-informationer till intresserade och tänkbara klienter måste bokas in.
- Flera hem- och myndighetsbesök är redan bokade, kalendern är redan fullbokad för idag!
   PO-leasingbilen rullar nästan hela tiden.
- Vi ansvarar dessutom för kommunens rådgivningstelefon... och utanför telefontiden rings det till våra mobiltelefoner. Inte bra, men vad ska vi göra? Ibland ber vi att få återkomma. Mellan varven tar vi problemställningarna så gott det går.

PO-Piteå har nu en ordentlig kösituation vilken kommer att öka ännu mera!
Vi ska tillsammans egentligen arbeta med totalt 36 klienter, men idag har vi över 50st.
Efter en ordentlig genomgång har vi nu tillsammans med arbetsledning kommit överens om att krympa klientantalet.
Detta innebär att vi inte tar in nya klienter vid avslut innan vi kommit ner i rätt antal.
Alla som beviljas ställs därför i kö. En tuff uppgift eftersom många lever under mycket tuffa förhållanden.
Men samtidigt så har vi måttot "Kvalitet istället för kvantitet".

Sammanfattningsvis: "Rörigt, många bollar i luften, intressant och givande!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg