måndag 30 april 2012

Måndag - Valborgsmässoafton

Denna dag är speciell eftersom det är Valborgsmässoafton och för många en sk. klämdag".
Det innebär att alla som lyckats få ett jobb tar ledigt. Då blir man ledig litet längre.
Det märks på telefonen. Nästan ingen ringer och det går inte att få tag på någon.
Satt i telefonkö till Tele2 länge idag. Datarösten sa:
- Det är några i kö före dig Väntetiden beräknas till 6 - 10 min.
- Det är några i kö före dig Väntetiden beräknas till 10 - 16 min!?
- Det är några i kö före dig Väntetiden beräknas till 3 - 6 min.
När jag plötsligt kom fram (efter 35 min) så blev jag så paff att jag tryckte på fel knapp. Samtalet var brutet.
Då fick jag börja om.

Anledningen till att jag jobbar är ett viktigt besök som en klient måste göra idag. Han/hon ville ha mitt stöd.
Just nu ringde han/hon och berättade att besöket blivit inställt! Ja ja, så kan det också bli.

Andra klienter har sms:at. En berättar om den fina helg som både pågår och planeras. Jätteroligt!
Själv ska jag jobba 1/2 dag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg