fredag 6 april 2012

Påsken är här och en ny bloggare är född!

Jag har länge känt att jag vill berätta lite mera om hur det är att arbeta som Personligt Ombud.
Och anledningen är att fler ska få kunskap om detta, samtidigt som jag vill berätta så mycket om vardagslivet för människor med psykisk ohälsa.
Därför har jag valt en modernare metod. Som så många andra så måste man ju tydligen... blogga!
(Själv kan jag absolut inte fatta hur folk hinner läsa alla bloggar!?)
Jag är en total nybörjare men idag börjar det. Jag är nu en nyfödd bloggare!

Påskhelgen är en bra helg, men inte för alla.
Jobbade halv dag skärtorsdag. Telefonen gick varm! Klienterna hade problem och kommunens rådgivningstelefon (som är kopplad till oss) ringde hela tiden.
Det är jobbigt när alla ens viktiga kontakter ska vara lediga lite längre, och när man är i behov av hjälp för att klara sin vardag.
Efter tre hembesök och ca 7-9 kontakter med psykiatri och socialtjänst så kom jag och kollegan överens om att vi skulle "ta helg".

På tisdag börjar jag om. Jag vet redan nu att många kommer att ringa, kontakta och besöka mig. Jag kommer då att få höra hur påskhelgen varit (även utifrån alla problemområden).

Men nu är jag ledig med hustru, barn och barnbarn! Och jag njuter till fullo av av mat, ledighet och ett underbart vårväder!!!

1 kommentar:

  1. Det här kommer att bli en intressant blogg att följa, hurra!

    SvaraRadera

Kommentera gärna min blogg