torsdag 1 augusti 2013

YES! Klienten blev sjukskriven!

Fortsättning av klientärende:

Efter det att klienten gett mig mandat att fritt prata med några olika personer inom landstinget och med ansvarig läkare så vände situationen helt. Bra!
Nu har klienten fått en mycket noggrann undersökning och bedömning av sin arbetsförmåga. Resultatet visade mycket riktigt att den aktuella arbetsförmågan bedöms vara 0% i dagsläget.
Klienten känner sig nu betydligt tryggare trots att det fortfarande återstår en lång väg kantad av olika behandlingar.

Men de ord som fortfarande klingar mest i mina öron efter alla otaliga telefonsamtal är faktiskt klientens:
- Men vad sade du egentligen till dom? Jag fick plötsligt ett så trevligt och respektfullt bemötande!?

Jag kan bara konstatera att tyvärr så händer det fortfarande alltför ofta att myndigheternas bemötande sviktar. Men när vi ombud kommer in i bilden så ändras attityder och förhållningssätt.
Egentligen borde vi ombud inte behöva finnas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg