tisdag 6 augusti 2013

Ett klientavslut - under sommaren!

Plötsligt händer det. Tiden känns mogen för en klient att känna att allt fungerar bra på alla plan. Efter många år av hårt arbete på många plan så känner klienten att tiden med PO kan avrundas och avslutas.

Efter alla dessa år känner vi varandra mycket väl och om det skulle uppstå några hinder så är det ju bara att ringa ett samtal.

När jag nu fyller i lite statistikfakta om detta klientsamarbete så börjar jag inse hur många olika livsområden klienten arbetat sig igenom, och som jag funnits med i. Tala om en riktigt fantastisk "livsresa"!
Ekonomiska skulder - skilsmässa - vårdnadstvister - bostadsanpassning - arbetsträning - praktikplatser - flyttningar och byten av bostad - drabbats av olika anmälningar - körkort - myndighetskontakter i oändlighet - överklaganden...
Nu arbete, sambo och hus, och framförallt nöjd med sitt liv.
Jag beundrar verkligen klientens målmedvetenhet.

Och som Personligt ombud känner jag mig idag... ja vad? Jo, jag är fan nöjd!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg