fredag 2 augusti 2013

Bra kontakt mellan PO och polisen

Efter många år av ömsesidigt samarbete så har vi upparbetat ett bra samarbete mellan Personligt ombud och polisen.
Senast i dag kände jag att detta gagnar våra klienter också.

En klient ringde mig och beskrev några situationer som han/hon inte riktigt vet hur man kan gå vidare med. Det handlar också om situationer där en polisanmälan kanske behöver göras ... eller inte.

Frågorna är viktiga och klienten vågar inte ringa själv till polisen. Hur gör vi?

Då berättade jag om en polis som vi känner och som vi brukar prata med. Polismannen är rutinerad och omtyckt för sitt engagemang. Dessutom är han "lätt att prata med".
Jag frågade klienten om jag fick mandat att ringa denne polis och berätta litegrann om den situation som uppstått.
Samtidigt som jag frågade klienten om denne polis kunde få ringa upp honom/henne senare.
Absolut! Svarade klienten utan tvekan.

På så sätt blir nu klienten kontaktad och kan lättare berätta om vad som hänt och samtidigt få ställa alla frågor som finns.

Tack till polisen i Piteå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg