fredag 26 oktober 2012

Om att vara hemma och tänka

Att tvingas stanna hemma för en förkylnings skull är inte alls kul.
Men att gå till jobbet och snora ner andra är absolut inget bra alternativ.
Tyvärr ställer denna situation till det med alla inbokade träffar och möten där jag som PO förväntas finnas med.
Vissa träffar har tagit lång tid att boka med många kontakter innan de passar alla.
Nu blir de flesta av dessa träffa inställda och måste tas senare. Shit, dubbelshit!
Nåväl, många SMS och mail har bollats fram och tillbaka likt en snabb "bordtennismatch".
Men det jag glädjande kunnat notera är att vissa klienter nu "tvingats" att själva genomföra vissa kontakter utan min medverkan. Och det har gått bra! Jiiippiii! Yeeeesss!

Nu börjar jag att fundera litegrann på om jag som PO kanske gör mig lite för "viktig" typ, i vissa klientkontakter? Bromsas klientens empowerment ibland av PO? Trots att vår innersta strävan är att klienten ska ta makten och ansvaret för sitt liv.
Läste en del om empowerment här:
http://www.metoder.nu/cgi-bin/met.cgi?d=s&w=2051&s=mt

Positivt med att vara hemma är i alla fall att man får gott om tid att tänka, vilket är bra.

"En tanke är en idé i rörelse" (Pythagoras)

1 kommentar:

  1. Bra tankar! Krya på dig! Många kramar och hoppas vi ses till veckan.

    SvaraRadera

Kommentera gärna min blogg