lördag 5 april 2014

Telefonrådgivning psykisk ohälsa

Vad gör man om man mår psykiskt dåligt?

Om man bor i Piteå så kan man göra så här:

1- Tag kontakt med Din Hälsocentral och beskriv vad Du känner och be om hjälp. Boka en tid.

2- Om Du känner att Din psykiska hälsa är så akut dålig att du behöver akut hjälp så ringer Du till Psykiatriska rådgivningen. Den finns öppen hela dygnet på tel: 0911-75 400.

3- Ring Piteå Kommuns telefonrådgivning för psykisk ohälsa. Alla vardagar. Växel: 0911-69 60 00.
Vi, de Personliga Ombuden i Piteå, ansvarar för denna verksamhet.

Hos oss kan Du vara anonym, Du blir inte registrerad.
Kontakten är helt kostnadsfri.
Med oss kan Du fråga om många "vardagsproblem". T.ex.
Var ska jag vända mig när problemen ser ut så här..?
Vad finns det för hjälp i samhället..?
Vad har jag för rättigheter..?
Kan jag få träffa Er..?
Jag mår inte bra...
Mitt barn mår inte bra...
Jag vet inte riktigt vilken hjälp jag behöver eller vill ha..?

Piteå Kommuns rådgivningsfunktion är en kostnadsfri service till Piteå Kommuns innevånare.
Rådgivningen kan också erbjuda en enkel kartläggning tillsammans med Dig om Din aktuella livssituation med syfte att hitta möjliga vägar till förändringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg