måndag 17 mars 2014

PO-skrivbordet en måndagmorgon

Så här ser det ut på mitt PO-kontor en vanlig måndag morgon:

På min "att-göra-lista-för-idag" står bl.a. just nu:

- Ring upp och kolla skuldsituationen för en klient som själv inte orkar.
- Prata med biståndshandläggare om klientönskemål "sysselsättning".
- Kolla med AFA + tidigare arbetsgivare om klient kan söka ersättning.
- Ringa upp olika klienter som sökt mig.
- Boka tid med ny klient.
- Kontakta advokat om barnumgänge.
- Åka ut med klient som behöver uträtta ärende.
- Fixa mina egna flexavvikelser.
- Få kontakt med en "svårnåbar" klient som fått en viktig läkartid.
- m.m. m.m.

Just nu fylls min "att-göra-lista-för idag" på hela tiden.
PO-arbetet är verkligen mycket intressant.
Men det är viktigt att hitta ett sätt att prioritera uppgifterna på.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg