fredag 28 februari 2014

En klient är ytterst tveksam...

En försiktig och stukad patient har efter många år sökt oss PO...
Klienten har länge, under flera år... känt att myndigheter inte lyssnat!

Klienten vill att PO ska vara med vid ett möte med den "Psykiatriska öppenvårdskontakten".
Anledningen är bara helt enkelt:
- Jag vill ha PO vid min sida när jag pratar med psykiatrin om alla biverkningar som min medicin ger mig! Den är både bra OCH dålig!

Efter det att mötet ägt rum säger klienten:
"Tack PO! Vid detta möte fick jag säga dem det jag ville.
OCH DE LYSSNADE ÄNTLIGEN.
Men jag har ju också äntligen fått en bra öppenvårdskontakt! De är bra personer!"

Jag själv tänker:
- Tänk att det ibland behövs PO-stöd för att självklara möten ska kunna ske?
Men det kanske viktigaste idag:
- Klienten kände sig lugn och kände sig för första gången på länge HÖRD!
Fortsättningen kommer förhoppningsvis att gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg