tisdag 12 mars 2013

När ingen svarar i telefon

Vissa dagar kan man ha jättemånga uppgifter som måste lösas.
Lösningen finns i att man får tag på de personer man behöver nå.
Om man får tag på personerna så kan otroligt många problem lösas.
Efter en sån dag känner man sig jätteglad, pigg och nöjd med sitt arbete.

Igår hade jag femtioelva bollar i luften och startade snabbt "ringjobbet".
Dessutom kom det hela tiden in många problem som fordrade samma jobb.
Men igår möttes jag nästan uteslutande av olika telefonsvarare:
- Du har kommit till X.X. Jag är ute på tjänsteärende och återkommer kl 13.

Och när man ringer kl 13 så är det upptaget, upptaget...
När man äntligen kommer fram så får man beskedet:
- Du har kommit till X.X. Jag är ute på tjänsteärende och återkommer kl 17!
(och då vet jag att kl 17.00 har personen slutat för dagen)

Så när man slutar arbetsdagen så har man i stort sett samma arbetsuppgifter liggandes, olösta.

Idag har jag fortsatt att ringa. Tydligen är det "nåt som går" här i Piteå.
- Personen du söker är ute på tjänsteärende...

Och jag ringer, och ringer, och ringer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg