torsdag 14 februari 2013

En vanlig torsdag hos PO?

"Idag är det en vanlig dag på jobbet!" tänkte jag först innan jag började kolla igenom dagens innehåll.
Men det är inte riktigt som vanligt:

- Kollegan Sara ligger hemma i feber sedan igår.
- Det är Alla Hjärtans dag vilket vi glatt uppmärksammade vid morgonfikat.
- En person på min arbetsplats fyller år i dag, och det firade vi.
- Jag ska träffa IFS (anhörigföreningen) alldeles strax.
- En PO-kollega från länet har ringt för att gå igenom innehållet för en kommande träff.
- En annan PO-kollega från södra delen av landet har rådfrågat mig om en bekymmersam situation han hamnat i.
- En orolig klient har ringt och upplever sig mycket kroppsligt sjuk med stora smärtor i kroppen efter ett medicinbyte.
- Jag har två viktiga klientträffar planerade redan.
- Arbetsförmedlingen har bokat ett möte mellan PO och AF.
- Jag ska följa en klient till en arbetsplats och kolla hur det ser ut.

... och nu fylls innehållet hela tiden på, denna dag som först såg så "vanlig" ut.

I kväll ska "vi grabbar på jobbet" träffas, basta, gå ut på restaurang och äta middag innan kvällen avslutas med att se ishockey tillsammans.
Så denna dag blev helt plötsligt... ganska speciell!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg