fredag 7 december 2012

Stoppa telefonförsäljning!

Nu har vi uppnått ett oräkneligt antal situationer som ser ut så här:

En klient kontaktar oss och är orolig.
Anledningen är att klienten blivit uppringd av en telefonförsäljare.
De blir inte av med försäljaren utan känner sig tvingade att "nappa" på det som erbjuds.
Plötsligt får de (naturligtvis) hem en vara eller annan tjänst.
Klienten vet inte vad de ska göra. Det är ju så krångligt att göra någonting åt detta...
Efter ett tag får de krav på en kostnad.
Klienten vet fortfarande inte vad de ska göra. Plötsligt har allting blivit så jättejobbigt.
Tiden går... och går... och går...
Plötsligt får de en räkning från "något inkassoföretag"
Samtidigt kommer det ännu mera varor

Suck!

Då ringer de oss och berättar detta!
När vi kommer in i bilden så visar det sig ofta att uppsägningstiderna har överskridits, samtidigt som bindningstiderna för t.ex. olika abonnemang är fleråriga!!!

Stoppa all telefonförsäljning som människor inte själva efterfrågat!!!

1 kommentar:

  1. Hej! Jag vill gärna tacka dig för senast och för inlägget i min gästbok! Vi hade så roligt och skrattade länge inombords! Musiken och sången var fantastiskt bra och ni förgyllde vår samling denna torsdag!

    Hälsa Lars-Åke och tacka också och jag ska framföra ditt inlägg på torsdag till de andra.
    Allt gott! Signhild

    SvaraRadera

Kommentera gärna min blogg