onsdag 4 september 2013

Vad är PO, Personligt ombud Piteå? Och vad kan PO göra?

Jag märker att många kollar in denna sida med stort intresse.
Till Er alla så märker jag ju att det finns ett intresse av vad Personligt ombud (PO) egentligen gör och kan göra!?

PO hjälper DIG som mår psykiskt dåligt med SÅDANT som DU har svårt med att fixa och vill få bättre i DIN VARDAG!
- Att ha hjälp från PO kostar ingenting!
- Du blir aldrig registrerad! Vi för inga journaler!
- Du kan vara helt anonym!
- Vi gör bara sånt som DU ber oss om!

Här är några exempel:
- Jag mår skitdåligt av alla kontakter jag måste ha med den och den...
- Vad kan jag få för hjälp om jag har problem med det och det...
- Det funkar inte! Jag orkar inte! Jag har inkassokrav...
- Hjälp mig med alla blanketter och hur jag ska fylla i dem...
- Min ekonomi brakar! Vad gör jag?
- Jag känner mig ensam... kan du komma hem till mig?
- Vad har jag rätt att kräva? Vilka regler gäller?
- Kan du följa mig..?

RING OSS!!!
Ring vår rådgivningstelefon: 0911-69 70 90
Om vi inte kan svara så måste DU lämna ditt telefonnummer så ringer vi upp dig!
När DU och ett ombud träffas så gör vi tillsammans en enkel bild av:
HUR SER DIN VARDAG UT?
Sen pratar vi om:
Vad skulle Du vilja förändra i DIN vardag?

Vår PO-hemsida finns här:
http://personligtombudpitea.wordpress.com/
- På hemsidan kan du läsa mycket mera om PO
- Ansök gärna om en privat PO information
- Hitta våra telefonnummer och e-mail adresser

Hör av dig!!!
 
Ring/maila/sms:a oss och boka tid om en personlig hjälp!
Denna möjlighet får du via PO, Personligt ombud.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sen så kan vi ju alltid undra över vad Dina redan etablerade kontakter gör för att DU ska må bra?
- Har de hjälpt DIG med de hinder och svårigheter du har för att nå DINA mål?
- Har de frågat DIG om DU har några hinder/svårt för att fixa vissa saker i Din vardag?
- Har du fått möjlighet att berätta om vad DU VERKLIGEN TÄNKER och TYCKER om Din situation? Har myndigheterna begränsat Dig i kontakter med dem:
  Har myndigheter gett Dig möjlighet till kontakt via SMS? Mail? Brev? Ombud?
- Ringer t.ex. alla myndigherna till Dig med visat nummer så Du vet vem som ringer?
- Har myndigheterna pratat med Dig om Dina anhöriga? Din familj och Dina närstående?

Med vänlig hälsning
Personligt Ombud Piteå
Staffan Lundström
Lars-Åke Aldrin
Sara Hall


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna min blogg